Kegagalan Pertama

Kegagalan. Suatu perkara yang tidak diingini oleh semua orang. Jauh berbeza dengan kejayaan yang didambakan oleh setiap orang. Namun, kadang-kadang kegagalan juga perlu hadir dalam hidup untuk menambah pengalaman hidup.

22 Ogos 2009

137 orang pelajar 'menguarantinkan diri' setelah menghidap Severe Acute MINITEST Syndrome (SAMS). Bertungkus lumus mengkhatamkan bacaan nota yang berlambak-lambak. Menghadam dan menghafal point-point penting yang bertimbun-timbun. Letih.


5 September 2009

Keputusan yang dipaparkan amat mengejutkan. Tidak sampai separuh yang lulus. Juga agak ramai top student kecundang kepada sistem minus marking. Sistem yang tidak pernah didedahkan selama 2 tahun berada di matrik. Tempoh 80 minit untuk menjawab 40 soalan (200 soalan kecil) kurasakan mencabar.

Kepada yang berjaya, sekalung TAHNIAH diucapkan. Namun kepada yang kurang berjaya, terima kegagalan tersebut seadanya. Redho.

Bagaimana keputusanku? Seperti dijangka. FAIL. Tiada kejutan bagiku. Memang setimpal dengan usaha last minuteku.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Dalam kita melangkah, terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis. Tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari KEIKHLASAN. Semoga kita tabah dan ditetapkan IMAN. Ingatlah, KESENANGAN bukanlah ganjaran dan KESUSAHAN bukanlah hukuman. Sama-samalah BERMUHASABAH DIRI"

~Sekadar Contengan~

0 orang berkata-kata: