20+1

Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan Su'aidi...
Allah selamatkan kamu!

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Syukur kepada Allah SWT kerana masih mengizinkan aku bernafas di dunia yang sementara ini.
Daripada 19 membawa kepada 20. Dan sekarang sudah 21 tahun. Pejam, celik, pejam, celik, 1 tahun dah berlalu. Sungguh sekejap masa berlalu. Umurku di dunia bertambah 1 tahun menandakan semakin hampir diriku untuk kembali kepada Allah untuk selama-lamanya. Adakah aku dah bersedia menghadapi saat-saat sedemikian? Bertaubat dan insaflah wahai Su'aidi. Selagi mana nyawa belum berada di halkum. selagi mana matahari belum terbit dari Barat, nescaya pintu taubat masih terbuka luas bagi hamba-hamba Allah yang ingin bertaubat.

Meskipun diri ini masih penuh dengan dosa, berulang kali melakukan maksiat, tapi Allah tetap ar-Rahman ar-Rahim. Tetap Maha Penyayang dan Maha Pengasih. Sungguh banyak nikmat yang Allah kurniakan kepada hamba-hambanya. Andai mahu dihitung nikmat Allah, nescaya tidak mampu dihitung. Kalimah syukur Alhamdulillah patut sentiasa dilafazkan. Alhamdulillah.

Sehari sebelum
Result block 2 diumumkan. Alhamdulillah. Aku lulus meskipun hanya bobo lulus je.


Hari kejadian
  • Program Mabuk Dalam Kecintaan Rasululllah
    Ceramah disampaikan oleh
    al-Fadhil Ustaz Tengku Fouzy Tg Mahid Jumat. Sudah lama aku tidak mendengar mutiara-mutiara kata yang keluar dari mulut ustaz. Gaya penyampaian tentang Rasulullah yang menarik sungguh menyentuh hati. Tak disangka-sangka Tokku Haji Ibrahim Muhammad turut hadir dalam program ni. Alhamdulillah.

  • Majlis sambutan hari lahir
    Sambutan kali ini memang tidak dijangkakan. Hampir semua brothers 13th Legacy ada dalam majlis ni. Secara jujurnya, aku amat terharu dengan sambutan ni. Terima kasih sahabat.
Seminggu kemudian
Hadiah paling bermakna untuk tahun 2010. Tiada yang istimewa bagi orang lain, tapi bagiku teramat bermakna.

Akhir sekali, aku ingin ucapkan jutaan terima kasih kepada sahabat, kawan, rakan dan taulan yang wish birthday dan mendoakanku melalui Facebook, mesej dan sebagainya. Kuharapkan semoga segala doa kalian dimakbulkan Allah. Amin.

Raihan - Damba CintaMu

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku
Tuhanku maafkanlah, kejahilan hambaMu
Kusering melanggar laranganMu
Dalam sedar ataupun tidak
Kusering meninggalkan suruhanMu
Walau sedar aku milikMu

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku

Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu

Bilakah diri ini kan kembali

Kepada fitrah sebenar
Pagiku ingat petang kualpa
Begitulah silih berganti

Oh Tuhanku Kau pimpinlah

Diri ini Yang mendamba cintaMu
Aku lemah Aku jahil
Tanpa pimpinan dariMu

Ku sering depanMu

Sering jua kumemungkiri
Ku pernah menangis keranaMu
Kemudian ketawa semula

Bilakah diri ini kembali

Kepada fitrah sebenar
pagi ku ingat petang ku alpa
Begitulah silih berganti

Oh Tuhanku, kau pimpilah diri ini

Yang mendamba cintaMu
Aku lemah aku jahil tanpa pimpinan dariMu

Kau Pengasih Kau penyayang Kau Pengampun
Kepada hamba-hambamu
Selangkah ku kepadaMu Seribu Langkah kau padaku

Tuhan diri ini tidak layak ke syurgaMu

Tapi tidak pula aku sanggup kenerakaMu

Kutakut kepadaMu

Kuharap jua padaMu
Mogaku kan selamat dunia akhirat
Seperti rasul dan sahabat

~Sekadar Contengan~

P/s: Kepada sesiapa yang berminat untuk dapatkan rakaman ceramah Mabuk Dalam Kecintaan Rasulullah, bolehlah inform ye. Stk.

0 orang berkata-kata: