The 11th Hour

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarokaatuh. Ape khabar sobat? moga-moga sume sihat-sihat blake.

Fuh. dah lama sesangat tak menaip di sini. berhabuk dan bersawang sudah. alasannya mudah, takde masa nak menaip.haha.. sekarang aku sudah masuk ke 2nd phase pengajian - alam clinical. alam clinical memang jauh bezanya daripada alam pre-clinical. bagai langit dan bumi. jadi nasihat aku kepada sesape yang masih di alam pre-clinical, hargailah masa tersebut dengan sebaiknya yer.

weekend kali ni, aku berjaya curi masa untuk balik ke kampung.haha. no more buku akademik kat kampung. jadi untuk isi masa lapang, seperti cuti-cuti sebelum ni, aku cuba habiskan stok novel yang masih suci dalam debu. kali ni novel CONTENGAN JALANAN karya terbaru HLOVATE jadi pilihan.

novel ni unik. kat mane uniknya? kena cari sendiri novel ni kat kedai buku baru tau.haha.. novel ini menceritakan tentang perubahan yang berlaku kepada 3 orang sahabat karib sejak kecil. Fend, Chad dan K2.

hidayah itu bukan milik manusia. hidayah itu ekslusif milik Allah semata-mata. Allah kurniakan hidayah hanya kepada orang-orang yang dikehendakinya. cara Allah kurniakan hidayah mungkin tak sama untuk semua orang. sebagai contoh dalam novel ni, Fend mendapat hidayah dengan menonton 1 short film. hanya 23 minit 44 saat. chad pun mendapat hidayah dengan cara yang sama. tetapi, bila mana K2 menonton filem yang sama, tidak terdetik sedikit pun untuk berubah. apa yang penting, once kita mendapat hidayah (hati terdetik untuk membuat kebaikan), rebutlah peluang tersebut. jangan bertangguh untuk berbuat kebaikan. mungkin itu ialah hidayah terakhir sebelum kita meninggalkan dunia ni buat selama-lamanya.

aku tak reti nak hurai panjang lebar tentang novel ni. kalau nak tau lagi detail, dapatkan novel ni di kedai buku berhampiran dan baca sendiri. tidak rugi berbelanja dan meluangkan sedikit masa untuk ilmu. :D

klik SINI kalu nak bace preview
ISBN: 978-967-5118-53-1
Harga: RM 21.00 (SM) / RM 24.00 (S&S)

The 11th hour."A man who decides to change on the 12th hour dies on the 11th."


11th Hour from Farooq Ali Khan on Vimeo

By Sami Haque
Producer: Sami Haque & Hasan Shaikh
Type: drama, 24mins
Direector: Ross Heran
Language: English
~Sekadar Contengan~

3 orang berkata-kata:

Unknown said...

cam menarik je drama ni. nak share.

'Eid Benyusof said...

sila2.. sharing is caring..

Peter parker said...

Problem with Binance call now| Binance Support Number
Do you encounter errors and glitches while working on Binance? If yes, all you have to do is the ring on their Binance Support +1-888-764-0492 and get instant solutions and methods to fix your errors from the professionals. You can also the root-cause behind the issues and relatively ask for the assistance to recover it in easy steps. So, grab their Binance services as per your needs and convince. The professionals are available 24/7 to assist you.
For more info: https://www.cryptophonesupport.com/exchange/binance/