Demam Bermula

Kurang 1 jam dari sekarang, sepak mula perlawanan pembukaan Piala Dunia 2010 akan berlangsung. Jutaan peminat seluruh dunia mula sibuk meramalkan pasukan mana yang bakal menjuarai kejohanan bola sepak terulung ini.

Daripada 32 pasukan yang bertanding dalam kejohanan kali ini, pasukan pilihan aku tidak lain tidak bukan ialah juarah Eropah, Sepanyol. Sejak Form 2 aku menjadi die-hard-fan Sepanyol. Dengan adunan ramai pemain muda yang berbakat dan beberapa pemain veteran yang berpengalaman, aku yakin pasukan kendalian bekas pengurus Real Madrid, Vicente del Bosque mampu menjuarai kejohanan kali ni. 


 Sila klik sini jika berminat untuk mengetahui sejarah pasukan Sepanyol secara terperinci.



Pasukan lain yang berpeluang menjuarai Piala Dunia 2010 ialah Holland, Germany atau Argentina. Pasukan Korea Selatan bakal mengulangi pencapainan layak ke separuh akhir. [pandagan peribadi].

Andai diperhatikan jadual di atas, perlawan berlangsung pada jam 0230, 1930 dan 2200. Tunaikan dahulu segala kewajipan solat Maghrib sebelum menyaksikan perlawanan jam 1930. Jika sanggup berjaga pada jam 0230, jangan lupa dirikan solat at least solat tahajud 2 rakaat. InsyaAllah hidup kita lebih diberkati.

P.s: Jangan lupa saksikan kelibat pengadil dari Malaysia, Subkhidin Salleh dalam kejohanan Piala Dunia kali ni.

~Sekadar Contengan~

2 orang berkata-kata:

shinichi said...

http://fansurina.blogspot.com/2010/06/empat-puluh-sembilan-haru-biru.html

sama2 kite ambik peringatan iA :)

'Eid Benyusof said...

insyaAllah..

it's ok kalu nk tgk world cup... sokong mane2 team..

tp, dlm kite tgk bola, jgn lupa ttg nasib saudara kita di Palestin..