Bila Budak Medik Berniaga

Selama 2 tahun berada di Petaling Jaya, kerap kali didoktrin bahawa budak-budak Medik tiada life. Hidup mereka 24/7 hanya bersama buku-buku yang setebal Clinical Medicine Kumar & Clark. Tiada apa yang mereka tahu melainkan "Study, study & study!".

Sekarang, dah lebih 1 tahun bergelar medical student. Apa yang aku boleh katakan it is totally wrong. Itu cuma kata-kata senior untuk mencuakkan junior. Actually, preclinical period is time for enjoy. Masih banyak masa senggang yang boleh diisi dengan benda-benda yang berfaedah dan bakal menjadi kenangan seumur hidup. Once dah masuk clinical year, memang masa untuk benda-benda lain agak terbatas.

Baru-baru ni, sempena IIUM Kuantan Open Day (IKOD '10), Entrepreneur Bureau of 13th Legacy turut serta untuk membuka Stall 13th Legacy. Barang-barang seperti air Roselle dan air Mangga (Che Nap, Syasya, Syafiq Iza), nasi lemak special (Aizat, Syaheeda), nasi ayam jawa(Wan Prof, Amal, Hanis Anati) dan ikan bakar Portugis (Aisha) laku macam goreng pisang panas.



Boleh dikatakan majoriti 13th Legacy members menghulurkan bantuan dalam menjayakan stall ni. Meskipun keuntungan yang diperoleh tidak sampai RM 1k, namun yang penting ialah ukhuwwah yang terbentuk antara kita. Tapi, "Come on la brothers and sisters, there's still rooms for improvement"..=)
 
Terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung dan secara tidak langsung. Harapannya Econs usahakan untuk buka stall lagi pada tahun depan. Pastikan Ikan Bakar Portugis 13th Legacy terus menghantui IKOD '11! =D


~Sekadar Contengan~

0 orang berkata-kata: