Rindu Terubat

Pengalaman kali pertama end posting exam untuk clinical year sungguh mengujakan. Terketar-ketar ketika present case and discussion. Aku pasrah dan berserah. Terlalu berbeza daripada zaman pre-clinical.  Untuk lupakan performance exam yang agak teruk, timbul idea untuk jalan-jalan dulu sebelum balik ke kampung.

Tronoh, Perak atau spesifiknya UTP menjadi destinasi pilihan. Setelah bersama Ultras Malaya di SBJ, aku berseorangan bergerak ke Lumut dari Shah Alam. Akibat silap pilih bas, perjalanan sepatutnya hanya 3 jam menjadi hampir 6 jam. Sabar je la...

Kuantan -> SBJ -> Shah Alam -> Sekinchan -> Teluk Intan -> Lumut -> Tronoh

Soalan yang kerap ditanya.
"Bakpe mari UTP? Nak jumpa someone special ke?"

Jawapannya, YA!
Aku nak jumpa kawan-kawan lama. Aku rindu teman-teman Jan '07 intake especially Cheme Jan '07 (CJ7) dan [Aw0k]2. Mereka memang special. Aku tau ni lah peluang terakhir aku berjumpa kalian di UTP. Selepas habis final exam pertengahan Januari ni, kalian semua akan bergelar graduan. Bila sudah berkerjaya rasanya hampir mustahil untuk berjumpa lagi.

Aktiviti aku di UTP sama seperti 2 tahun lalu (baca sini). Sebaik sahaja aku sampai, aku disambut dengan ChemE Premier League Edisi Terakhir (baca sini). Kebetulan! Belum pun sempat hilang letih 6 jam perjalanan, 5 games hampir berturut-turut perlu ditempuhi. Fuh! Habis tenaga. Keputusannya, 2 menang, 1 seri dan 2 kalah. 7 mata. Not bad la...

Terengganu + Kelantan = GANTAN FC
Alhamdulillah. Permusafiran aku di UTP selama 3 hari 2 malam mencapai matlamat. Aku bersyukur kerana sempat berjumpa dengan teman-teman sebelum kalian grad. Mungkin ini lah kali terakhir aku menjejakkan kaki di UTP. Terima kasih banyak-banyak warga UTP terutamanya Amin dan Jahar, sanggup turun ke Lumut dan Wafiuddin, rumet sementara aku. Minta maaf kalau ada salah dan silap. Harapnya hubungan ukhuwwah kita akan terus kekal selamanya. InsyaAllah.

P/s:
Sepanjang perjalanan melalui Jalan Jepun, Sekinchan, Teluk Intan dan Gopeng, teringat kenangan bersama Allahyarham Nabil. Keberadaan aku di UTP, mengingatkan aku kepada Allahyarham Kero Kimi. Semoga kalian berbahagia di sana bersama para solehin. Ameen.

~Sekadar Contengan~

2 orang berkata-kata:

Hazwan said...

patutnye cari isteri sorg sini keh3

'Eid Benyusof said...

Hazwan arif:
xleh lg yao.. kene settle blajo lu.. pahni arap ke mu la tlg cari..hehe..