Raya di Perantauan

Kami, warga 13th Legacy dari UIA Kampus Kuantan ingin mengucapkan Salam 'Eidul Adha kepada semua yang mengenali diri kami. Maaf Zahir & Batin.
Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Walillahilhamd!

Syahdu sungguh rasanya takbir raya kali ini. Inilah kali pertama aku beraya tanpa keluarga disisi. Ibu bapaku menyarankan supaya aku pulang beraya di kampung. Seteleh beberapa hari berfikir panjang, aku nekad untuk stay bersama kawan-kawan di bumi Kuantan. Faktor utama aku rela beraya di Kuantan adalah untuk study, menghabiskan silibus yang bertimbun. Hari raya 'Eidul adha tahun ni jatuh pada hari Rabu yakni ketika warga 13th Legacy sedang dalam fatrah study week. Di samping itu, aku juga ingin merasai sendiri perasaan berraya di perantauan. (perantauan la sangat.. biarpun 3 jam je dari kampung halaman.haha~)

Jika dari dilihat dari sudut yang lain, secara tidak langsung, kami telah mengaplikasikan semangat pengorbanan ke dalam diri kami. Semua sanggup berkorban untuk berjauhan dari keluarga pada hari raya buat kali pertama dalam hidup masing-masing. Kami sanggup lakukan semua ni tidak lain tidak bukan, untuk mencapai cita-cita menjadi seorang manusia yang berguna dan mampu menyumbang kepada ummah suatu hari nanti. InsyaAllah.

Masjid Sultan Ahmad Shah
Murah rezeki kami beraya di perantauan. Dari pagi sampai ke malam, makanan fully sponsored. Sarapan pagi disponsored oleh family Rafek Hakim. Belum sempat lapar, keluarga Syuha menjadi penaja makan tengah hari bermenukan gulai kambing. Aizat Azam merangkap batch leader bersama isterinya menyedeqahkan soto ayam kepada anak-anak buahnya di Indera Mahkota 2. (Sori Jat. Tak sempat nak makan pagi tu.hehe...)

Racing!
Rumah Rafek
Rumah Syuha.
Wajah-wajah kegembiraan terpancar dalam setiap gambar di atas bukanlah menggambarkan perasaan sebenar kami. Jauh di sudut hati kami, tidak ingin mengulangi kenangan sebegini rupa pada masa akan datang. 

Apapun, terima kasih tak terhingga buat keluarga Rafek, keluarga Syuha dan keluarga Aizat kerana sudi menaja makanan kami. Hanya Allah mampu membalas jasa kalian. Wassalam.


~Sekadar Contengan~

0 orang berkata-kata: