Muhasabah Dalam Mahabbah

Alhamdulillah. Kupanjatkan syukur kepada Allah SWT kerana melimpahkan rahmat kepadaku dan sahabat-sahabat batch 13th Legacy. 131 orang berjaya PASS First Professional Exam sekaligus eligible to proceed to 3rd Years bulan September ni. Namun AWAS, di kala kita berada dalam kegembiraan, jangan sesekali kita lupakan orang lain yang berada dalam kesedihan. Berikanlah semangat dan teruskan berdoa untuk mereka yang belum berjaya agar turut dikurniakan kejayaan. InsyaAllah. 13th Legacy Bersama Selamanya!


Sebagaimana dirancang sejak 1st day study week for pro, selepas result diumumkan, 13th Legacy mengadakan Program Mahabbah 13th Legacy (PM13L) di Pantai Cherating. Seramai 90 orang menyertai PM13L melebihi target awal iaitu 60% daripada batch. Objektif utama program ini ialah untuk bermuhasabah (rujuk sini)  sesama ahli batch sepanjang 2 tahun menempuhi pre-clinical phase di samping mengukuhkan mahabbah antara ahli 13th Legacy.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

“Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya); dan hendaklah tiap-tiap diri melihat dan memerhatikan apa yang ia telah sediakan (dari amal-amalnya) untuk hari esok (hari akhirat). Dan (sekali lagi diingatkan): Bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Amat Meliputi PengetahuanNya akan segala yang kamu kerjakan”  
[Al-Hashr: 18]

Alhamdulillah. Segala yang dirancang berlangsung dengan jayanya. Cuaca baik mengizinkan segala aktiviti berjalan dengan lancar di "dewan" buatan sendiri. Barbecue [ACAD] sedap hingga menjilat jari, awards [P&I] yang adil dan saksama, muhasabah [ICU] yang menyentuh jiwa dan perasaan, treasure hunt [S&R] yang mencabar dan memenatkan dan tak lupa juga hadiah [ECONS] yang padat dan "bekhasiat". Terima kasih warga 13th Legacy kerana memberikan kerjasama sepenuhnya kepada committee. Terima kasih kepada semua biro kerana bertungkus-lumus berusaha untuk melaksanakan task-task yang diassignkan dengan sebaiknya meskipun dalam tempoh yang teramat singkat.



Dan jutaan terima kasih kepada [WELFARE] members kerana menjadi mastermind untuk PM13L. Pengorbanan masa dan tenaga selama separuh daripada study week for professional exam amat dihargai. Semoga segala penat lelah kalian dalam menjayakan PM13L dikira amal kebaikan dan dikurniakan ganjaran oleh Allah SWT. InsyaAllah.

# Dari Welfare Untuk 13th Legacy #

~Sekadar Contengan~

0 orang berkata-kata: